آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

باورهای نادرست در مورد روابط جنسی


باورهای نادرست در مورد روابط جنسی


روابط جنسی در اکثر فرهنگ ها و کشور ها مقوله ای است که انسان ها آن را به عنوان تابو و رفتاری پنهان می دانند. رفتاری تابو شده و محرمانه که به همین دلیل بسیاری از متخصصان سکسولوژی اطلاعات شفاف و دقیقی در مورد مسایل جنسی ندارند.


روابط جنسی هرچند رفتاری پنهان شده و تابویی حل نشده است اما روشن است که بسیار مهم و تاثیر گذار در سایر جنبه ها و فعالیت های زندگی است. روابط جنسی در یک دنیای خاکستری قرار دارد ، از طرفی لذت بخش ، پاک و الهه رفتار ها تصور می شود. اما در برخی نگاه ها و باور ها می تواند رفتاری تلخ و نفرت انگیز تصور شود.

  


ارضا شدن جنسی چسب زندگی است که باعث لذت بردن، صمیمیت و آرامش و محبت زوجین به یکدیگر می شود. البته ارضای غرایز جنسی، تنها به سلامت اعضای جنسی بدن و رابطه جنسی زوج مربوط نمی شود، چه بسا درک متقابل و همسویی عاطفی زن و شوهر با یکدیگر، گاه بیش از همسویی جسم ها باعث تسکین و آرامش می شود، مثلا بانویی که مورد توجه و محبت همسرش است، از نظر جنسی ارضا می شود، بدون آن که هیچ تماس بدنی صورت گرفته باشد.


در روابط جنسی مرد سعی می‌کند زن خود را در رفتار و نیاز مانند یک مرد تصور کند یا مورد قضاوت قرار دهد و زن نیز سعی دارد شوهرش را براساس معیارهای زنانه مورد توجه یا ارزیابی قرار دهد. شاید بتوان گفت یکی از علل مهم اختلافات زناشویی و سردی‌ها و بی‌‌میلی‌های جنسی در زندگی زوجین و حتی خیانت‌ نسبت به همسر از همین موضوع و قضاوت های اشتباه صورت می‌گیرد.


گفت و گو با همسر در مورد روابط جنسی

آخرین مقوله مرتبط با ازدواج و برقراری رابطه که در مورد آن بحث و گفت و گو می شود ، موضوع زندگی جنسی است. مقوله های دیگر مانند جذابیت طرف ، آداب دوران نامزدی ، آداب و رسوم جشن ،شناخت دو طرف و… بر موضوع مهمی چون کم و کیف روابط جنسی دو طرف ترجیح داده می شود. از طرفی دیگر وقتی ازدواج را پشت سر می گذاریم و زیر یک سقف می رویم ، اولین مناقشه و موضوع مورد بحث و گفت گو در رابطه زنان و مردان در دوران پس از ازدواج و زناشویی ، روابط جنسی است.


بیشتر افکار و مشغله های ذهنی افراد ، مربوط به آمیزش جنسی و روابط است و ساعتی نیست که افراد بدون دغدغه ذهنی این مقوله را طی کنند. اما متاسفانه روابط جنسی موضوعی است که کمترین گفت و گو (در مورد چگونگی آن و راه حل مشکلات مربوط به آن) را در میان زوجین و خانواده ها دارد.


چرا زوجین ما نمی توانند به راحتی در مورد کم و کیف زندگی جنسی خود صحبت کنند و راهنمایی برای یکدیگر جهت حل مسایل مربوط به آن و ارتقای آن باشند؟


آیا آگاهی و اطلاعات مشاورین مشکلات جنسی ، دانسته های صحیح پدر و مادر ها و خانواده ها منبعی معتبرتر و بهتر نسبت به دنیای مجازی و فیلم های پورن، جهت آشنایی جوانان با زندگی جنسی نیست؟


روابط جنسی در نوجوانان

توجه به مسایل جنسی نوجوانان ، یکی از اصول فرزند پروری است. اهمیت روابط جنسی در دوره بلوغ و نوجوانی به این دلیل است که بیشتر مشکلات جنسی در زندگی زناشویی ریشه در تجارب ، امیال ، خواسته و اولین رابطه جنسی پسر و دختر در دوران پیش از ازدواج است.


بنابراین روابط جنسی در دوره نوجوانی و پیش از ازدواج باید مورد توجه خانواده ها باشد. نوع برخورد خانواده ها در مورد مسایلی مانند آزادی های جنسی فرزند یا برعکس قواعد سخت جنسی برای فرزند و کودکان می تواند اساس و زیربنای روابط جنسی آنها در دوران همسرداری آنان باشد. روش تربیت کودک خانواده ها نقش بسیار مهمی در رفتار های جنسی نوجوانان دارد.


بیشتر شدن آگاهی پدر و مادر ها از پیچ و خم روابط جنسی و انتقال آگاهی جنسی خود به فرزندان و نوجوانان از طریق آموزه های علمی می تواند جایگزین شیوه تعصبی تربیت کودک، سرزنش و تنبیه عاطفی کودکان و نوجوانان باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد