آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

قاعدگی پس از زایمان

برچسپ ها: اولین پریود بعد از زایمان، تغییرات قاعدگی بعد از زایمان، سلامت زنان، شروع قاعدگی پس از زایمان، قاعدگی بعد از تولد نوزاد، قاعدگی بعد از زایمان، قاعدگی پس از زایمان، پریود بعد از زایمان، پریود شدن بعد از زایمان، چه مدت بعد از زایمان قاعدگی رخ میدهد، چه مدت بعد از زایمان قاعدگی شروع می شود


در این بخش از مطالب مربوط به سلامت زنان به بررسی موضوع قاعدگی پس از زایمان می پردازیم , همانطور که در مقاله قاعدگی اشاره شد پریود فرآیندی طبیعی است که در هر زنی رخ میدهد و در برخی از مواد مانند آمنوره این فرآیند با مشکلاتی روبرو میشود که در این رابطه میتوانید به مطلب آمنوره چیست ؟ مراجعه کنید . پریود شدن بعد از زایمان ممکن است با تفاوت هایی همراه باشد که در ادامه این مقاله به بررسی تغییرات قاعدگی بعد از زایمان و چه مدت بعد از زایمان قاعدگی رخ میدهد ؟ و سایر موضوعات مربوطه می پردازیم .

  


قاعدگی پس از زایمان

همانطور که گفته شد قاعدگی فرآیند مهمی در زندگی زناشویی زنان محسوب میشود و بسیاری از روابط موجود در زندگی مشترک زوجین در اثر همین قاعدگی صورت میگیرد برای مثال عادت ماهانه نا منظم میتواند سبب بروز مشکلات جنسی و روحی متعددی شود که حتی تاثیر منفی بر روابط عاطفی زن و شوهر داشته باشد و از سوی دیگر اگر قاعدگی رخ ندهد احتمال اینکه قدرت باروری زن کاهش یافته باشد و به یائسگی مبتلا شده باشد وجود دارد که یائسگی زود رس نیز یکی دیگر از مواردی است که بر اثر تغییرات سطح هورمون های ترشحی دوران قاعدگی بروز میکند . اما قاعدگی بعد از تولد نوزاد ممکن است با تغییراتی همراه باشد که در ادامه به بررسی این تغییرات می پردازیم .


شروع قاعدگی پس از زایمان

به طور کلی اگر مادری نوزادش را از طریق سینه شیر ندهد معمولا بعد از ۴ الی ۸ هفته قاعدگی پس از تولد فرزند شروع میشود و این مدت در زنان مختلف میتواند متفاوت باشد . اگر مادر نوزاد خود را از طریق شیر سینه فقط تغذیه میدهد و هیچگونه غذای کمکی برای تغذیه او استفاده نمیکند در اینصورت ممکن است که عادت ماهانه او تا زمانیکه بصورت مرتب از شیر سینه ها استفاده میکند شروع نشود ولی باز هم ممکن است در این هنگام نیز قاعدگی در چنین زنانی رخ بدهد ولی بدون خونریزی باشد زیرا ویژگی های بدنی هر فردی مختص به خود است و این مدت میتواند متفاوت باشد .


در صورتیکه اولین پریود بعد از زایمان نیز تا چند ماه صورت نگیرید باز هم در صورت برقرای رابطه جنسی و استفاده نکردن از وسایل ضد بارداری ممکن ایت که حاملگی رخ بدهد که در این رابطه میتوانید به مطلب بارداری در دوران قاعدگی مراجعه کنید . از سایر تغییراتی که در پریود بعد از زایمان میتواند رخ بدهد تغییر میزان خونریزی است که مقدار خونریزی نیز در زنان مختلف است و در برخی با کاهش و در برخی دیگر با افزایش میزان خونریزی همراه خواهد بود که در اکثر موارد بعد از گذشت چند قاعدگی این مشکل برطرف میشود و در صورت برطرف نشدن میتوانید به پرشک مراجعه کنید . توجه داشته باشید که شیر ندادن به نوزاد در برخی موارد سبب شده است تا زن در دراز مدت به بیماری هایی همچون درد و خارش سینه ها مبتلا شود که این مورد به ندرت در بین زنان مشاهده میشود .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد