آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

خشکی واژن

برچسپ ها: اصلی ترین علت خشکی واژن، بروز خشکی واژن، بوجود آمدن خشکی واژن در زنان، تحلیل واژن، حساسیت و خشکی واژن، خشکی واژن، خشکی واژن در زنان، خشکی واژینال، علائم خشکی واژن، علت خشکی واژن، علل خشکی واژن، علل روحی روانی خشکی واژن، علل فیزیکی خشکی واژن، مشکلات جنسی، مهمترین علت بروز خشکی واژن، کاهش استروژن



در این بخش از مطالب مربوط به مشکلات جنسی به بررسی موضوع خشکی واژن می پردازیم , خشکی واژن یکی از مشکلات رایج در میان خانم ها محسوب میشود که سبب بروز مشکلات متعددی در روابط جنسی افراد و حتی زندگی زناشویی آنها میشود زیرا کیفیت رابطه جنسی تاثیر مستقیمی بر زندگی زناشویی نیز دارد . در ادامه این مقاله به بررسی موضوعاتی همچون خشکی واژینال و علل خشکی واژن و … می پردازیم .

 

 


خشکی واژن

خشکی واژن یکی از اختلالات جنسی رایج در میان زنان محسوب میشود که ممکن است در هر زنی بروز کند اما در زنانی که به سن یائسگی نزدیک شده اند و یا یائسگی را تجربه کرده اند رایج تر است البته به علت اختلالات هورمونی و سایر موارد نیز ممکن است این بیماری جنسی بروز کند . در این مشکل واژن زن نمیتواند در هنگام رابطه جنسی و دخول ترشحات لازم برای سهولت دخول را از خود ترشح کند و همین امر نیز سبب میشود تا عمل دخول آلت مرد به واژن زن با درد زیادی همراه باشد و مانع ادامه رابطه جنسی شود . مهمترین علت بروز خشکی واژن را میتوان به کمبود استروژن نسبت داد که کاهش استروژن علاوه بر بروز خشکی واژن سبب بوجود آمدن اختلالاتی مانند عادت ماهانه نا منظم و عدم رسیدن به اوج لذت جنسی و حتی کاهش اوج میل جنسی میشود که در اینصورت زن از فواید به ارگاسم رسیدن محروم میشود . طبق آمار ها حدود ۸۰ درصد زنان در طول عمر خود خشکی واژن را حتی برای یکبار هم که شده تجربه میکنند اما در بیشتر موارد با مصرف روغن ها و مواد روان کننده این مشکل برطرف میشود .


به بیان دیگر خشکی واژن ناشی از تحلیل واژن است به این معنی که با نازک شدن و التهاب دیواره واژن این مشکل بوجود می آید که در اینصورت کاهش سطح استروژن صورت میگیرد و به همین علت نیز لایه مرطوبی که سطح واژن را پوشانده است دیگر نمیتواند رطوبت لازم را حفظ کند و باید توجه داشت که مواردی مانند قاعدگی و تغییرات هورمونی بخصوص استروژن و بیماری هایی از قبیل آندومتریوز و کیست تخمدان زنان در میزان ترشحات واژن موثرند پس واژن بدون ترشح هیچ روان کننده ای برای دخول آمادگی ندارد و از این رو دخول با سوزش و درد همراه خواهد بود که این مشکل در زنان را با مشکل اختلال در نعوظ در مردان برابر میدانند و در برخی از موارد زنان با تظاهر به ارگاسم از ادامه دخول سر باز میزنند تا درد کمتری را تحمل کنند . در ادامه به بررسی علت خشکی واژن می پردازیم .


علل فیزیکی خشکی واژن

عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر و دخانیات و سایر دارو های پر عوارض مانند دارو های شیمی درمانی , عدم کارکرد صحیح غدد جنسی , حساسیت به تامپون ها و نوارهای بهداشتی , حساسیت به پودر هایی که لباس ها با آنها شسته شده است , حساسیت به مواد شوینده مانند صابون , فقدان ترشحات هورمونی کافی و … از علل فیزیکی خشکی واژن محسوب میشوند .


  • مشکلات ارتباطی و عاطفی

وجود مشکلاتی در زندگی زناشویی مانند مشکلات عاطفی و احساسی , عدم اعتماد زوجین به یکدیگر , بد بینی زوجین به هم و … میتواند سبب بروز این مشکل شود .


  • استفاده از روش های ضد بارداری

چیزی که مشخص است این است که بیش از نیمی از زوجین در هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده میکنند که ممکن است مواد موجود در کاندوم و مواد اسپرم کش بکار رفته در کاندوم در برخی از زنان سبب ایجاد حساسیت و خشکی واژن شود .


  • تولد فرزند دیگر

در برخی از زنان ممکن است بعد از تولد نوزاد مشکل خشکی واژن رخ بدهد که این مورد بیشتر در زنانی که زایمان طبیعی دارند کشهود است و گاها ممکن است تا چند هفته خشکی واژن ادامه داشته باشد . در این حالت مرد با استفاده از روش های دیگری مانند معاشقه زیاد و ارضا کردن همسر با دست و شناخت نقاط حساس بدن زنان همسر خود را از روش های غیر از دخول ارضا کند تا زن دچار مشکلات دیگری نشود و با این کار توجه به همسر خود و سلامت او را نشان دهید.


  • شیر دهی به نوزاد

در هنگام تولد نوزاد و شیر دادن مادر به او ترشح هورمون هایی مانند اکسی توسین و پرولاکتین بیشتر میشود و همین امر میتواند سبب کاهش سطح استروژن و بوجود آمدن خشکی واژن در زنان شود .


  • یائسگی زنان

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد خشکی واژن در اثر کاهش استروژن صورت میگیرد و از انجایی که با یائسه شدن زن با کاهش سطح هورمون استروژن روبرو خواهد بود پس بروز خشکی واژن در دوران یائسگی میتواند تا حدی طبیعی باشد .


علل روحی روانی خشکی واژن

داشتن خاطرات بد از رابطه جنسی میتواند سبب بروز خشکی واژن در هنگام رابطه های بعدی باشد که برای حل این موضوع میتوانید به مطلب راه های فراموش کردن خاطرات بد مراجعه کنید . همچنین اضطراب و ترس زیاد از رابطه جنسی و درد حاصل از این کار و عوامل دیگری مانند افسردگی و سایر بیناری های روحی میتواند سبب بروز خشکی واژن شود . اما در میان مشکلات روحی که سبب بروز خشکی واژن میشوند میتواند افسردگی را اصلی ترین علت خشکی واژن معرفی  نمود .


  • علائم خشکی واژن
  • سوزش و خارش واژن
  • درد واژن و مشاهده خونریزی در صورت دخول
  • تکرر ادرار و یا نیاز به دفع ادرار در مدت زمان های کم
  • مشاهده عفونت های مکرر در هنگام دفع ادرار
  • و …

برخی از زوجین به علت خشکی واژن تا برطرف شدن این مشکل از رابطه جنسی معقدی استفاده میکنند که باید گفت این کار از لحاظ پزشکی و شرعی درست نیست و سبب بروز بیماری های جنسی میشود که در این رابطه میتوانید به مطلب عوارض رابطه جنسی معقدی مراجعه کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد