آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

توصیه های مهم برای دوران نامزدی


در این بخش از مطالب مربوط به ازدواج به بررسی موضوع توصیه های مهم دوران نامزدی می پردازیم , دوران نامزدی یکی از مهمترین دوره های زندگی فرد محسوب میشود و روابط و خاطراتی که در این دوره برای زوجین رقم میخورد تا همیشه در ذهن آنها به عنوان بهترین خاطرات زندگی یاد میشود پس باید با انجام کارهای مختلف و عمل به توصیه های مهم دوران نامزدی میتوان این دوره را با خاطرات خوشی پشت سر گذاشت .

  

توصیه های مهم برای دوران نامزدی

مسلما هر کسی با ازدواج و پایان دوران مجردی قبل از ازدواج مسئولیت های جدیدی را پیش روی خود می بیند که باید در انجام آنها کوتاهی نکند و دوران نامزدی نیز یکی از دوره هایی است که فرد باید به آن توجه زیادی داشته باشد و به همین منظور نیز بیشتر زوجینی که نامزد هستند برای بهبود کیفیت روابط دوران نامزدی دست به هر کاری میزنند و مهمترین دغدغه آنها این است که با انجام چه کارهایی این دوران برای آنها شادتر و بهتر خواهد بود و چگونه به خوشبختی بیشتری میرسند که در ادامه به بررسی مطالبی در این رابطه یا عنوان توصیه های مهم برای دوران نامزدی می پردازیم .


  • خودتان را اصلاح کنید

اگر پس از گذشت مدتی احساس کردید که برخی از رفتار های شما با شخصیت و رفتار نامزدتان سازگاری ندارد و موجب بوجود آمدن دلخوری میان شما و او میشود سعی کنید که این رفتار خود را اصلاح کنید و بدین طریق تفاهم بیشتری را در بین خود و نامزدتان ایجاد کنید . بنای زندگی خود را از همان روز های اول زندگی بر پایه صداقت استوار کنید و اگر در برخی از موارد دچار گفتن دروغ شده اید سعی کنید که این کار را تکرار نکنید و رفتار صادقانه را سر لوحه رفتار خود قرار دهید .


  • مراقب حرف زدن و لحن خود باشید

توجه داشته باشید آنچه که بین یک گفتگوی معمولی و یک گفتگوی عاشقانه تفاوت ایجاد میکند طرز بیان و لحن است پس اگر شما با لحنی منتقدانه و خشمگین با نامزدتان صحبت کنید مسلما دلخوری بین شما پیش می آید و با ادامه همین کار در زندگی زناشویی هم دچار مشکل میشوید اما اگر با لحنی عاشقانه و محبت آمیز با همسرتان صحبت کنید تاثیرات مثبت این کار خود را مشاهده خواهید کرد و این رفتار را بطور متقابل از نامزد خود می بینید .


  • در برخی از موارد تاثیر پذیر باشید

در همه افراد در برخی از رفتار ها ضعف هایی وجود دارند که با الگو قرار دادن افراد دیگر میتوان این ضعف را برطرف کرد و چه خوب است که در دوران نامزدی یکی از زوجین از رفتار نامزد خود الگو برداری کند و در مواردی از افکار و رفتار او تاثیر پذیری داشته باشد . البته این موضوع فقط در رابطه با مسائل خوب صدق میکند و در صورت وجود انحرافی در نامزدتان رفتار شما میتواند در روی او اثر گذار باشد و سبب بهبود این رفتار انحرافی او شود پس علاوه بر تاثیر پذیری میتوان در برخی از موارد تاثیر گذار هم بود .


  • سطح توقعات خود را پایین آورید

زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند و دوران نامزدی را آغاز کرده اند معمولا توقعات زیادی دارند که نه تنها نامزدشان بلکه هیچ مردی از برآورده کردن این توقعات بر نمی آید ! پس بیایید برای داشتن یک زندگی شاد و خوشبخت شدن کمی از توقعات بکاهیم و راه را برای یک زندگی ساده و به دور از هر گونه ناراحتی هموار کنیم .


  • در صورت مشاجره آرامش خود را حفظ کنید

هر کسی میداند که برای کش دادن یک موضوع کوچک چه کار هایی باید انجام دهد اما هنر اصلی در این است که یاد بگیرید در مشاجره ها کوتاه بیایید و با انجام کارهای مختلف مشکلات را حل کنید و به مشاجره خاتمه دهید به این منظور میتوانید برای خاتمه دادن به مشاجره در میان حرف هایتان از طنز استفاده کنید و در صورت عصبانیت به هیچ وجه هیچ حرفی نزنید زیرا بعد از مشاجره از تمامی حرف های خود پشیمان میشوید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد