آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

شرایط ازدواج چیست؟

شرایط ازدواج یعنی آمادگی پسر و دختر برای شروع با هم بودن، و این شرایط هم آمادگی مالی شما برای ازدواج و هم شناخت درست از روحیات خود و طرف مقابلتان می باشد. آیا شما تاکنون در خصوص شرایط لازم برای ازدواجتان فکر کرده اید؟



پول لازم برای ازدواج

جالب است بدانید این روز ها اکثر جوانان شرایط ازدواج را در امکانات مالی خلاصه می کنند، مسلما موضوع بی اهمیتی نیست این که با کسی ازدواج کنید که شغل مناسبی داشته باشد و بتواند از پس زندگی مشترک بربیاید ، به نوعی نیازهای مالی را پاسخگو باشد،


داشتن این ویژگی ها هرچند در مردان بسیار مهم است یعنی اینکه مرد شرایط کاری مناسب و معقولانه ای داشته باشد اما این گفته بدین معنا نیست که زن در خارج از خانه نباید کار کند بلکه می تواند در این مسیر کمک خرج زندگی مشترکشان باشد…

  


اما نکته ی مهم این است بنظرتان شرایط ازدواج را می توان فقط در مسائل مالی زناشویی خلاصه کرد؟ یا این که پیش از این موضوع باید به مسائل مهم تر نیز توجه داشت؟ روحیه من برای ازدواج مناسبه؟


کمی به دوروبرتان نگاه کنید تمامی افرادی که ازدواج کرده اند اگر بخواهیم یک میانگین کلی تهیه کنیم بنظرتان چند درصدشان احساس خوشبختی دارند و چند درصدشان از زندگی شان رضایت ندارند؟


چیزی که این روزها بسیار در دادگاه های طلاق میبینیم عدم سازگاری زوجین باهم می باشد، بارها شنیده ایم که می گویند ما در زندگی مان همه چیز داریم اما خلق و خویمان به هم نمی خورد، اصلا همسرم درکم نمی کند، همسرم به حرف هایم اهمیت نمی دهد و هزاران مشکل دیگر…. بله متاسفانه در بین دختران و پسران ما وقتی شناخت طرف مقابلشان بسیار مهم می شود که وارد زندگی مشترکشان شده اند و کار از کار گذشته است.


شرایط ازدواج ساده

شرایط ازدواج موضوع بسیار مهم و در عین حال ساده ای است، بله تعجب نکنید ساده است. زمانی که شما بدرستی در خصوص این موضوع فکر می کنید و در نهایت تصمیم درستی می گیرید ساده می باشد و زمانی پیچیده و غیر قابل حل میشود که شما بدون شناخت کافی وارد زندگی با فرد دیگری می شوید.


اولین کار این است که شما با خودتان صادق باشید، به خودتان بگویید پیش از این که “من” وارد زندگی مشترک شوم باید روی خودم شناخت درستی پیدا کنم روی ویژگی های خلقی تان تمرکز کنید:


در این کار عجله نکنید گاهی اوقات پیش میاید که ما باید برای بررسی خلق و خوی خودمان هم زمان بگذاریم اما یادتان باشد در این بین صداقت شما با خودتان بسیار مهم است اکر بفرض آدم زودجوشی هستید و این را بخوبی خودتان می دانید نباید تصور کنید که این ویژگی را تغییر میدهم پس بهتر است خودم را یک فرد صبور معرفی کنم،شک نکنید هرچه در این بین فرد صادق تری باشید نتیجه ی مطلوب تری خواهد گرفت.


یک نکته ای که لازم است یادآوری کنم بهتر است ببنید در ابراز احساستان چگونه اید؟ آیا میتوانید به درستی حرف دلتان را به زبان بیاورید؟


ممکن است بگویید راستش تا کنون فکر نکرده ام…توصیه می کنم به خوبی روی این موضوع فکر کنید چون اگر روزی در انتخاب تان مطمئن باشید این که بتوانید احساستان را بیان کنید بسیار مهم است چون تنها راهی که می توانید حرف دل تان را بگویید، صحبت کردن می باشد.


شناخت خصوصیات شریک زندگی ام

خوب اکنون نوبت آن رسیده است که تمام آن معیارهایی که از طرف مقابلتان مد نظر دارید را تعیین کنید در این بین هم نه خجالت بکشید نه چیزی را نادیده بگیرید. درست است که ما هیچ گاه نمی توانیم در زندگی مان با کسی آشنا شویم که صد درصد با معیارهایمان یکی باشد اما شک نکنید که زندگی با فردی که حتی نیمی از معیارهای ذهنمان است بسیار مطلوب تر از فردی است که کاملا متفاوت با ساخته ی ذهن ما می باشد.


دوستان عزیز درست که بارها شنیده ایم که تفاهم یعنی ” توانایی تحمل تفاوت ها” … اما این جمله برای بعد از ازدواج تان می باشد، برای زمانی است که شما متعهد شده اید نسبت به فردی که وارد زندگی تان شده است . پس معقولانه تصمیم بگیرید و چشم هایتان را نسبت به واقعیت ها باز کنید.


از طرفی زمانی که شما تعیین کنید که چه کسی برای ازدواج مد نظرتان است از دوستی های کوتاه مدتی که در نهایت منجر به جدایی می شوند و آسیب زننده نیز می باشند مصون می دارید.


نقش پدر و مادر در ازدواجم

یکی از شرایط مهم ازدواج پایدار توجه دختر و پسر به نظرات پدرو مادرشان می باشد.


عجیب است که بعضی از جوانان زمانی که نمی توانند خانواده شان را توجیه کنند تصمیم به مخفی کردن حسشان و یا ازدواج پنهانی می کنند. بنظرتان نزدیک ترین فرد در این دنیا به شما چه کسی است؟


بدون شک خانواده تان می باشند اگر شما در توجیه خانواده تان ضعف دارید پس بدون شک یک جایی در انتخابتان اشتباه کرده اید. ممکن است بگویید خانواده ی من بی خود و بی جهت ایراد می گیرند خوب مگر نمی گویید بی خود و بی جهت است؟ پس چرا با دلایل منطقی شما نباید توجیه شوند؟!


یادتان باشد هر مسیری را که می روید در آن خط قرمز کشیدن دور خانواده تان نباشد چرا که در نهایت منجر به پشیمانی خودتان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد