آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

۵ باور نادرست در زندگی زناشویی

۵ باور نادرست در زندگی زناشویی

متخصصان می‌گویند که هیچ همسری نمی‌تواند قابلیت ذهن‌خوانی دقیق و مطلق داشته باشد. پس شما باید نیازهای خودتان را با بیان واضح و گویا به او انتقال بدهید. جدی گرفتن این نکته و پرهیز از ایجاد ابهام، نقش موثری در شکل‌گیری یک رابطه شفاف و بدون حاشیه ایفا می‌کند.


۱. تصور نادرست: رابطه مشترک موفق، خیلی ساده و بدون زحمت به‌وجود می‌آید 


حقیقت: بسیاری از افراد پیش از ازدواج به خودشان می‌گویند که اگر فرد مناسب را پیدا کنند، همه‌ چیز راحت و عالی خواهد شد. با این‌ حال، واقعیت همواره تفاوت زیادی با چنین تصوراتی دارد. متخصصان می‌گویند شما نمی‌توانید فردی را کاملا بشناسید، مگر این‌که مدتی را با او سپری کنید. 

  

در شروع رابطه مشترک، هر دو طرف بهترین تلاش‌های‌شان را انجام می‌دهند، اما در نهایت ضعف‌ها و نقص‌های هر دو طرف نیز نمایان می‌شوند. نکته مهم در این مرحله، این است که هر دو طرف، نحوه مواجهه با ضعف‌ها و نقص‌های همدیگر را به‌ درستی یاد بگیرند. بنابراین، هر زندگی موفقی به تلاش طرفین بستگی دارد و دانستن این نکته که همه زندگی‌های موفق براساس تلاش و زحمت پیش می‌روند، از اهمیت بالایی برخوردار است. 


۲. تصور نادرست: بچه‌دار شدن به حل مشکلات در زندگی مشترک کمک می‌کند 


حقیقت: زنانی که در زندگی مشترک عمدتا با مشکلات مربوط به اعتماد مواجه می‌شوند، تصور می‌کنند که بچه‌دار شدن سریعا همسرشان را نسبت به آن‌ها و زندگی مشترک وفادار و متعهد می‌کند. با این‌ حال، متخصصان تاکید می‌کنند که چنین تصوری لزوما به واقعیت نمی‌پیوندد. درواقع، بچه‌دار شدن در این شرایط به‌ جای حل کردن مشکلات، عمدتا مشکلات و حاشیه‌های جدیدی می‌سازد که زندگی را سخت‌تر و تلخ‌تر می‌کنند. برای بهبود رابطه میان خود و همسرتان و همچنین بهبود اعتماد بین طرفین، باید به درون رابطه مشترک خودتان نگاه کنید و نقص‌هایش را برطرف سازید، نه این‌که از عوامل بیرونی برای حل مشکلات کمک بگیرید. 


۳. تصور نادرست: همه مردان مستعد خیانت هستند 


حقیقت: این تصور نادرست عمدتا به‌ واسطه رسانه‌های همگانی در دهه‌های اخیر تشدید شده است. در نتیجه غیرعادی نیست که بسیاری از ما به چنین تصوری باور داریم. با این‌ حال، واقعیت این است که همه مردان خیانتکار نیستند و زندگی کردن براساس این باور نادرست می‌تواند پیامدهای منفی و ناگواری برای زندگی مشترک داشته باشد. 
متخصصان می‌گویند که باور داشتن به این تصور، اعتماد شما به همسرتان را کاهش می‌دهد و همواره ذهن شما را به‌ سوی منفی‌ترین اتفاق‌های ممکن می‌کشاند. اگر می‌خواهید که زندگی موفقی داشته باشید، باید براساس سطح مشخصی از اعتماد به زندگی ادامه بدهید و در صورت ایجاد هر گونه نگرانی نسبت به وفاداری همسر، این مساله را به‌ درستی با او مطرح کنید. 


۴. تصور نادرست: انسان‌ها تغییر نمی‌کنند 


حقیقت: واقعیت این است که انسان‌ها همیشه می‌توانند تغییر کنند. بنابراین، همه ما باید برای این تغییرات آماده باشیم و با حفظ عقلانیت با آن‌ها مواجه شویم. تردیدی نیست که بعضی از تغییرات می‌توانند دلهره‌آور و اضطرابآور باشند، اما مساله مهم این است که همسرتان را دوست داشته باشید و تغییرات عادی را با آغوش باز بپذیرید. 


۵. تصور نادرست: اگر همسرم به من علاقه داشته باشد، خودش خواهد فهمید که چه می‌خواهم 


حقیقت: متخصصان می‌گویند که هیچ همسری نمی‌تواند قابلیت ذهن‌خوانی دقیق و مطلق داشته باشد. پس شما باید نیازهای خودتان را با بیان واضح و گویا به او انتقال بدهید. جدی گرفتن این نکته و پرهیز از ایجاد ابهام، نقش موثری در شکل‌گیری یک رابطه شفاف و بدون حاشیه ایفا می‌کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد