آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

آموزش زناشویی

زناشویی | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی

گرم مزاج هستید یا سرد مزاج

برچسپ ها: گرم مزاج هستید یا سرد مزاج،گرم مزاج،سرد مزاج،سرد مزاجی همسر،سرد مزاجی شوهر

یک متخصص طب سنتی، بدن انسان را شامل چهار ماده اصلی آب (سرد و تر)، باد (گرم و تر)، آتش(گرم و خشک) و خاک (سرد و خشک) دانست و خصوصیات جسمی و شخصیتی هر گروه را تشریح کرد.  

گرم مزاج هستید یا سرد مزاج

برخی افراد دارای طبع بهاری یا دموی هستند که در طب سنتی به گرم و تر معروف است و حجم خون در آنها بالاست، با اشتها غذا می‌خورند،معمولا چاق و درشت اندام بوده و رنگ چهره آنها متمایل به قرمز است.این افراد از نظر شخصیتی،روحیه‌ای مهربان و برون گرا دارند و بسیار اجتماعی‌ هستند و چون مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی هستند باید از غذاهایی با طبع لطیف برای کاهش غلظت خون خود استفاده کنند.  
  

صفراوی‌ها طبع گرم و خشک دارند،معمولا عصبی و کم خواب هستند و دیر چاق می‌شوند و افرادی برون گرا و اجتماعی هستند و چون دارای بدن گرمی هستند از عوارضی چون خشکی دهان رنج می برند. 

گروه دیگر افراد سوداوی هستند.این افراد دارای طبع پاییزی سرد و خشک بوده معمولا لاغر اندام هستند و با اینکه خواب زیادی دارند اما اشتهای بالایی ندارند. از نظر شخصیتی نیز بسیار حساس، دقیق، منظم و زود رنج هستند.یبوست، ادرار تیره، کم اشتهایی، عطش، تلخ شدن دهان، سردرد، سرگیجه و دیدن خواب های ترسناک از نشانه های مزاج صفراوی است و غذاهای چرب و سنگین صفرا را زیاد می‌کند باید غذاهای سرد مصرف کرد. 

افراد زمستانی یا بلغمی نیزبه علت سرد و تر بودن طبعشان دارای چربی زیادی در بدن بوده و مستعد چاقی هستند.معمولا دارای پوستی سفید، حرکاتی کند و از لحاظ روحی و روانی تمایل به تنهایی دارند و اغلب افرادی آرام و ملایم‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد